2010. szept. 28.

Kis lépésekben

Nem mondhatnám, hogy hú de zöld vagyok, igyekszem. Úgy 80-90%-ban sikerül szétválasztani a szemetet a nem szeméttől és az utóbbit a megfelelő színes konténerben elhelyezni, mióta van komposztáló, már csak azon megy a vita, hogy ki és miért nem vitte ki, de azért kijut az is a helyére, még azt is megtanultam, hogy a vendégnyúl almát is bele lehet borítani.



Nem folyatom a vizet fogmosás alatt feleslegesen, kihúzom a töltőket és semmilyen gép nem világít éjszaka, ami hozzám tartozik. Nem használok öblítőt, mert hülyeség, mosódióval mosok általában, de most télre kénytelen vagyok feladni, mert nem száradnak a ruhák, emiatt elég fura szaguk van és a mosógép sem szárad ki rendesen, megint csak szagos a benne ragadt apró daraboktól, marad a békás mosószer, amíg újra nem lehet a kertben teregetni vagy amíg ultrahideg lesz kint és bent meg muszáj ezerrel fűteni. Lehetőségeinkhez mérten alacsony fogyasztású tartó műszaki berendezést választunk, de mondjuk egy A++-os berendezés kétszerannyiba kerül sokszor, mint egy A-s. Nincs autónk, így tömegközlekedést használunk mindannyian. Mondjuk meg is őrülnék ebben a városban autóval, persze hétvégén meg néha jól jönne, de majd erre visszatérek, ha már 3 bambino ugrál itt. A tisztítószerek nagy része is minimális vegyszertartalmú, mert házilag gyártott, mint pl. ablakmosás ecetvízzel, felmosás ecetes és teafaolajos vízzel stb. És itt kapcsolódok ahhoz, ami miatt ezt elkezdtem írni, hogy a napokban jutott eszembe, miért nem találtam még egy leírást arra, hogy az egész háztartást hogyan lehet ilyen dolgokkal pucelválni, pl. tudom, hogy a wc tisztítószerek nagyon durván környezetkárosítóak, de mivel nincs működő másik opció, mi a fenét használjak? És mit látnak ma szemeim, ezt, az áhított listát.

No csak annyit erről az egészről, hogy ezek azok a dolgok, amikre lassan 3 év alatt szoktam rá, főleg amiatt, hogy van egy lányom és próbálok arra is gondolni, hogy neki mi lesz, mi marad és majd az ő gyerekeinek stb. Megvan ezek ellenpontja is: ultravacak a ház szigetelése, amiben élünk, szerintem több ezer eldobható pelenkát használtunk eddig Pipi feneke alatt, a nedves törlőkendő is hülyeség, de viszont állati jól működik, időnként szoktam palackos vizet is venni, még mindig adnak időnként műanyag szatyrot, mert nincs nálam a sajátom és így tovább.

Mindent összevéve ezek nem túl bonyolult dolgok, sokszor olcsóbbak is, mint a nem környezetbarát verziójuk, hosszútávon biztosan. Merem mindenkinek ajánlani.

Nincsenek megjegyzések: